۲۱ راه افزایش بازدید وب‌سایت

نوشته شده در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

۲۱ راه افزایش بازدید وب‌سایت

مدیران وب سایت‌ها بیشتر از هرچیزی به کاربران بیشتر و افزایش ترافیک وب‌سایت نیاز دارند. در این مقاله راه‌های افزایش بازدید سایت را بررسی می‌کنیم:

۱- تبلیغات

این راه خیلی واضح و ساده است برای همین ابتدا آن را بررسی می‌کنیم. تبلیغات گوگل (همان نتایج جستجوی گوگل که بابت آن هزینه داده شده است و با نشان AD در کنار لینک یافته شده در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود)، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات صفحه نمایش (تبلیغاتی که به صورت بنر، متن، عکس، ویدئو و هرچیز دیگری بر روی صفحات وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شود) همه ی این‌ها بهترین راه‌های جذب بازدیدکنندگان، ساختن نام و برندسازی و نشان دادن سایت شما به مردم هستند. استراتژی‌های پرداخت خود را هدفمند و تنظیم کنید. آیا می‌خواهید فقط ترافیک بیشتر داشته باشید یا به دنبال افزایش نرخ تبدیل هم هستید؟ هر کانال پرداخت دارای معایب و مزایاست، بنابراین قبل از پرداخت از کارت اعتباری خود اهدافتان را به دقت بررسی کنید.

اگر می‌خواهید ترافیک بیشتری به سایت شما وارد شود، باید کلمات کلیدی اهداف خود را به عنوان استراتژی‌های جستجو قرار دهید. بله، رقابت برای این کلمات و اصطلاحات جستجو شاید شدید (و گران) باشد اما میزان بازدهی که همراه دارد ارزشش را خواهد داشت.

۲- اجتماعی شدن

انتظار نداشته باشید که فقط با تولید محتوای قوی مردم شما را پیدا کنند. باید فعال باشید. یکی از بهترین راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت شما، استفاده از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محتوای تولیدی شماست. توییتر برای پیوندهای کوتاه، مبهم و وسوسه انگیز ایده‌آل است. با اینستاگرام هم با انتخاب عکس و جملات درخور و قرار دادن لینک مطالب سایت خود در توضیحات و کپشن عکس می‌توانید به بازدید پست های خود کمک شایانی کنید.

۳- مخلوط کردن

فرمول خاصی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد در حالی که ممکن است خیلی از شما به آن اعتقاد داشته باشید. برای مثال طول و قالب محتوای خود را تغییر دهید تا برای خوانندگان جذاب باشد. پست‌های وبلاگی مبتنی بر اخبار با محتوای طولانی، عکس، ویدئو، اینفوگرافیک‌ها و قطعات دیتا برای بیشترین تاثیر، مناسب هستند.

۴- عناوین و سر فصل‌های قوی بنویسید

سرفصل‌ها یکی از مهم ترین بخش‌های محتوای شما هستند. بدون یک عنوان قوی حتی جامع‌ترین پست‌های وبلاگ هم خوانده نخواهد شد. در هنر نوشتن عنوان‌های قوی، متخصص باشید.

۵- به سئوی صفحات توجه داشته باشید

بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو یک عمل ارزشمند است باید برای آن وقت بگذارید. آیا برای عکس‌هایی که در پست‌های خود آپلود می‌کنید از تگ Alt استفاده کرده‌اید؟ آیا پیوندهای داخلی را به محتوای جدید ایجاد می‌کنید؟ توضیحات متا در مورد چیست؟ بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند به بهینه‌سازی ترافیک شما کمک کند.

۶- کلمات کلیدی را هدف قرار دهید

آیا کلمات کلیدی مربوط به هدف سایت خود را پوشش داده‌اید؟ وقت آن است که کلمات کلیدی را هم هدف قرار دهید. کلمات کلیدی برای اکثر جستجوهای وب به حساب می‌آید، به این معنی که اگر شما آن را هدف قرار ندهید عوامل تاثیرگذار سئو و جستجوی خود را از دست داده‌اید.

۷- وبلاگ نویسی مهمان را شروع کنید

پیش از آن که بگویید نه، به یاد داشته باشید که وبلاگ‌نویسی مهمان نمرده است، علیرغم اینکه ممکن است که این چنین شنیده باشید. تامین کردن یک پست مهمان در یک سایت معتبر می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و به شناختن نام شما کمک کند. هرچند باید به خاطر داشته باشید استانداردهای وبلاگ نویسی مهمان در طول ماه‌های گذشته به طور اساسی تغییر کرده و تاکتیک‌های اسپم می تواند منجر به جریمه‌‌های سنگین شود. با توجه و احتیاط زیادی ادامه دهید.

۸- دعوت کردن دیگران به وبلاگ مهمان در وبسایت شما

وبلاگ‌نویسی مهمان یک خیابان دو طرفه است. علاوه بر ارسال محتوا به سایر وبلاگ‌ها، از مردم هم دعوت کنید که در وبسایت شما تولید محتوا کنند. آن‌ها احتمالا به مقاله مهمان خود لینک می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند که می‌توانند خوانندگان خود را به سایت شما منتقل کنند. فقط مطمئن باشید که محتوای با کیفیت بالا، محتوای بدون لینک‌های اسپم را ارسال کنید زیرا گوگل همیشه در حال رصد کردن محتواهای بی کیفیت است.

۹-  به linkdin محتوا را پست کنید

Linkdin بسیار بیشتر از یک وسیله برای پیدا کردن کار تبدیل شده است. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای که در حال حاضر یک پلت فرم انتشار قوی است. شما باید محتوای خود در لینکدین به طور منظم ارسال کنید. انجام این کار می‌تواند ترافیک بیشتری را به سایت شما انتقال دهد.

۱۰- لینک‌های داخلی

قدرت سایت شما فقط منحصر به بک‌لینک‌هایی که به سایت شما می‌دهند نیست، همچنین می‌تواند با ساختار لینک‌های داخلی، سایت شما قدرت پیدا کند. هنگام ایجاد و انتشار محتوا مطمئن باشید که لینک‌های داخلی را ایجاد می‌کنید. این کار نه تنها به جستجوگرها کمک می‌کند بلکه تجربه بهتر و مفیدتری هم برای کاربران به همراه دارد و در نتیجه ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد.

۱۱- مصاحبه با صاحبان صنعت فکر

فکر می‌کنید که مصاحبه‌ها فقط برای نام‌های شناخته شده و بزرگ است؟ شگفت زده می‌شوید وقتی ببینید چطور مردم مایل به صحبت کردن با شما هستند اگر فقط از آن‌ها بخواهید. برای صاحبان فکر و ایده درخواست مصاحبه را ایمیل کنید و مصاحبه‌ها را در وبسایت خود منتشر کنید. نه تنها باعث افزایش اعتبار نام شما و شناخت آن و همچنین افزایش ترافیک به وبسایت شما می‌شود بلکه با اشتراک گذاری این مطالب به وسیله مصاحبه شونده بازدید آن افزایش می‌یابد.

۱۲- مطمئن شوید که سایت شما ریسپانسیو است

روزهایی که وب‌گردی به طور انحصاری بر روی رایانه‌های رومیزی بود به سر رسیده است. امروزه مردم بیشتر از قبل از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی به وب استفاده می‌کنند، اگر بازدیدکنندگان سایت خود را مجبور به خروج از تلفن همراه و استفاده از کامپیوتر کنید قطعا بازدید سایت شما به شدت کاهش می‌یابد. مطمئن شوید که وب سایت شما به راحتی قابل مشاهده و در دسترس برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های تلفن همراه است.

۱۳- مطمئن شوید که سرعت سایت شما بالا است

خود را 30 ثانیه برای باز شدن یک وبسایت معطل نگه می‌دارید؟ من که خیر! اگر همیشه سایت شما در حال بارگیری است و مدتی طول می‌کشد تا بارگذاری شود، بازدید شما به شدت کاهش می‌یابد. اطمینان حاصل کنید که صفحات سایت شما به صورت تکنیکی و فنی بهینه‌سازی شده‌اند، از جمله اندازه فایل‌های تصاویر، ساختار سایت و ساختار و قابلیت‌های پلاگین‌هایی که به سایت اضافه می‌کنید. سرعت بالای بارگذاری سایت، بازدید بیشتری را به همراه دارد.

۱۴- احساسات جامعه را تقویت کنید

مردم دوست دارند آنچه را که در ذهنشان می‌گذرد بیان کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. ایجاد یک جامعه در سایت برای گفتگو می‌تواند به افزایش ترافیک منجر شود. سیستم نظردهی قوی و یا یک انجمن اختصاصی می‌تواند فرصت تعامل کاربران و پاسخ دهی به آنان را افزایش دهد. اما مدیریت این جامعه را فراموش نکنید که استانداردهای اخلاقی و انسانی در آن رعایت شود.

۱۵- خود را در کامنت‌ها وبخش نظرات، شنونده قرار دهید

احتمالا تعدادی سایت و کاربر هستند که به موضوع سایت شما ربط داشته باشند و از سایت شما دیدن کنند، پس به این مکالمات بپیوندید. کامنت دادن حتما باعث افزایش ترافیک نمی‌شود اما برای اعتبار دادن و ارزش بخشیدن به کاربران بسیار مفید است.

۱۶- داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید

گوگل آنالیتیکس یک منبع ارزشمند از اطلاعات در مورد هر بخش از سایت شماست که می‌تواند به شما بگوید کدام یک از صفحات شما از صفحات محبوب و پربازدید است. نگاهی دقیق روی داده‌های انالیتیکس خود داشته باشید و از این اطلاعات برای استراتژی‌های تبلیغات و محتوا استفاده کنید. به پست‌ها و صفحات محبوب توجه بیشتری داشته باشید. اطلاعات بازدیدکننده‌ها را بازبینی کنید تا متوجه شوید که چگونه، چه زمانی و از کجا ترافیک سایت شما می‌آید.

۱۷- فعال شدن در شبکه‌های اجتماعی

فقط اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست شما باید در این شبکه‌ها فعال باشید. ساخت یک اکانت توییتر کافی نیست! به نظرات آن‌ها پاسخ دهید. پاسخ به سوالات و ارتباط با خوانندگان خود را هرگز فراموش نکنید. هیچ راهی سریع‌تر از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان نیست. از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. همانطور که برای این هدف ساخته شدند. شما نیز با طرفدارانتان ارتباط برقرار کنید.

۱۸- ویدئو را به استراتژی محتوا اضافه کنید

محتوای متنی خوب و مفید است اما ویدئو می‌تواند ارزشمند و مفیدتر باشد هم در جذب کردن بازدیدکننده‌های جدید و هم برای نگه داشتن کاربران فعلی در سایت.

داده‌ها نشان می‌دهد که بازدید محتواهای ویدئویی خیلی بیشتر از محتواهای متنی است به این معنی که بازاریابی ویدئویی یک راه عالی برای جذب و نگهداری مخاطبان است و همزمان به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند.

۱۹- تحقیق و رقابت

در گوگل و سایر موتورهای جستجو درباره‌ی رقبای خود سرچ کنید. بررسی کنید که در کدام سایت‌ها خود را معرفی کردند و بک لینک قرار داده‌اند. همیشه در حال آنالیز کردن رقبای خود باشید.

۲۰- وبینار

مردم دوست دارند یاد بگیرند، وبینارها راهی عالی برای انتقال دانش شما به مخاطبان مشتاق شما هستند. همراه با راه‌های تبلیغی موثر اجتماعی، وبینارها یک راه عالی برای افزایش ترافیک به وب‌سایت شما هستند. ارسال یک ایمیل با محتوای «آخرین فرصت ثبت نام» و یادآوری آن به مخاطبانتان آن‌ها را جذب کنید. سمینار خود را بعد از ارائه آرشیو کنید و به طور گسترده از طریق شبکه‌های اجتماعی به وبینار خود بپردازید.

۲۱- از کدهای غیرکاربردی استفاده نکنید

برخی از مدیران سایت‌ها هنوز به گذاشتن تقویم و گزارش آب و هوا و سایر کدهای اضافی که برخی از سایت‌ها ارائه می‌کنند، علاقه دارند. ولی باید بدانید که این کدهای غیر حرفه ای ساختار سایت را به هم می‌ریزند. از این کدها هرچه قدر کمتر استفاده کنید بهتر است.

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: