بازاریابی ایمیلی

نوشته شده در تاریخ ۰۲ آذر ۱۳۹۶

بیش از 34% مردم در سراسر جهان از ایمیل استفاد می‌کنند. این رقم در حدود 2.5 میلیارد نفر است که در حال افزایش می‌باشد. حدود 196 میلیارد ایمیل در روز فرستاده می‌شود که از این 196 میلیارد 109 میلیارد در حوزه‌ی کسب و کار است.  بله، ایمیل یک راه ارتباطی محبوب می‌باشد. ایمیل مارکتینگ یک راه پرجنب و جوش و قدرتمند برای برقراری ارتباط با افراد است. کسی را می‌شناسید که آدرس ایمیل نداشته باشد؟
شاید خود شما هر هفته ایمیل مختص به یک موضوع خاص (مثلا HTML) را دریافت کنید. آن را می‌خوانید، از آن الهام می‌گیرید و حتی منتظر ایمیل‌های بعدی هم خواهید بود. ایمیل بخشی از زندگی اینترنتی ماست. یک بخش بزرگ! 
ایمیل مارکتینگ یک راه بسیار شخصی برای رسیدن به مشتریان مورد هدف شماست. از ایمیل برای موضوعاتی مانند تغییرات شرکت، پیروزی‌ها، بازخورد درخواست و نظرات مشتریان خود استفاده کنید. فهرست کاربردهای ایمیل بی‌پایان است و تنوع بسیار زیادی پیش رو دارید.
هنوز فکری برای بازاریابی ایمیلی کسب و کارتان نکرده‌اید؟ بیاید با هم دلایلی که نشان می‌دهد ایمیل یک کانال بسیار قوی است را بررسی کنیم.

اشتباه نکنید! شبکه‌های اجتماعی جز بسیار مهمی در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. شبکه‌های اجتماعی یک کانال عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما و تقویت روابط شخصی با آن‌هاست. به این دلیل این رسانه اولین گام مهم در جهت رسیدن به هدف نهایی یعنی تبدیل بازدیده کننده به خریدار محسوب می‌شود. اما وقتی که زمان تبدیل افراد به مشتری یا طرفدار می‌رسد، پای بازاریابی ایمیلی به میان می‌آید. مطالعات نشان می‌دهد که در چند سال اخیر کسب مشتری از طریق بازاریابی ایمیلی نسبت به سال‌های پیش چند برابر شده است. بازاریابی ایمیل در حال حاضر 7% مشتریان آنلاین را تشکیل می‌دهد.

این راه آسان، موثر و کم هزینه است. بازاریابی ایمیل به صاحبان کسب و کار این فرصت را می‌دهد که تعداد زیادی مشتری و خریدار را در ازای هزینه‌ی نزدیک به صفر به دست بیاورند. این روش در مقایسه با تلاش‌های بازاریابی سنتی مثل چاپ، ارسال پستی و شبیه آن، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. با وجود ایمیل، می‌توانید عکس‌های مشابه به همراه اطلاعاتی که لازم می‌دانید را در اختیار مشتری قرار دهید تا با یک کلیک به وب سایت شما ورود کند.

در بازاریابی ایمیل، آنچه که باید انجام دهید این است که مخاطبان خود را دسته‌بندی و متناسب با هر شخص و خواننده محتوای ایمیل را تولید و ارسال کنید که می‌تواند این محتوا برای هر شخص دارای ارزش به خصوصی باشد.
هنگامی که یک پست را در یکی از کانال‌های اجتماعی خود می‌فرستید، برای کل مخاطبانتان این پست ارسال می‌شود. اما با استفاده از ایمیل می‌توانید به صورت محدودتری با افراد ارتباط برقرار کنید؛ آن‌ها را با نام صدا بزنید، موضوعات خاص را عنوان کنید و به صورت شخصی به میل باکس آن‌ها وارد شوید. طبق تحقیقات سال‌های اخیر، 22% ایمیل‌هایی که شامل نام گیرنده و یا موضوعات خاص بوده‌اند، احتمال باز شدنشان بیشتر است. 
بازاریابی ایمیل برای ایجاد روابط دارای چشم‌اندازها، منافع، مشتریان فعلی و حتی مشتریان گذشته بسیار مهم است زیرا به شما فرصتی می‌دهد تا به طور مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بنابراین پیام‌های خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید تا گیرنده هم پیام شما را باز و محتوای آن را دنبال کند. 

همه یاد گرفته‌اند که با ایمیل خود کار کنند، پاسخ دهند، فوروارد کنند، کلیک کنند و یا حتی ثبت‌نام و خرید کنند. کار کردن با ایمیل بسیار ساده است و به راحتی مخاطبان را به سمت وبسایت شما هدایت می‌کند و ترافیک ورودی سایت را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث فروش بیشتر می‌‌شود. 

حدس و گمان در ایمیل مارکتینگ جایی ندارد. هنگامی که از یک نرم‌افزار بازاریابی ایمیل استفاده می‌کنید، می‌توانید پیگیری کنید که چه کسانی ایمیل شما را باز می‌کنند، کدام یک روی لینک‌ها کلیک کرده‌اند و چه تعدادی اشتراک خود را لغو کرده‌اند. به راحتی می‌توانید یک تصویر از نحوه انجام کمپین‌های ایمیل خود، تنظیمات آن و بهبود کارایی آن داشته باشید. معیارهای بازاریابی ایمیل بسیار مهم است و به خاطر داشته باشید که بر روی استراتژی‌های بازاریابی خود باید نظارت کنید.
ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند در تجزیه و تحلیل ایمیل به شما کمک کند. انجام A/B تستینگ در کمپین‌های بازاریابی ضروری است. A/B تستینگ می‌تواند سرمایه‌ی زیادی را از مشترکین به سوی شما روانه کند. به نظرتان کاربران به طور کلی به محتواهایی مثل «بیست درصد تخفیف» یا «رایگان» یا «هم اکنون برای فروش» واکنش نشان می‌دهند؟ همه‌ی این‌ها می‌تواند مورد آزمایش و اندازه‌گیری و بهبود قرار گیرند.
A/B تستینگ یک روش ارزیابی مفید و کارا برای بهبود کارایی سیستم کسب و کارتان می‌تواند باشد. به این صورت که در یک ویژگی یا موضوع مشخص، دو نسخه متفاوت از آن را ارائه و واکنش کاربران و رفتار آن‌ها را با این دو نسخه مورد بررسی قرار می‌دهید. در نهایت هرکدام را که باعث بهبود عملکرد سیستم بود انتخاب می‌کنید.

از آنجا که تلفنهای هوشمند بسیار رایج شده است، مردم ایمیل‌های خود را در زمان‌های مختلف و در همه‌جا چک می‌کنند. اکثر مردم فکر می‌کنند با محبوبیت رو به رشد شبکه‌های اجتماعی، ایمیل باید فراموش شود. در حالی که مطالعاتی در یک سال گذشته انجام شده  که نشان می‌دهد، 91 درصد از مردم از تلفن‌های هوشمند برای چک کردن ایمیل خود استفاده می‌کنند.