بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

نوشته شده در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۶

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا Social Media Marketing، نوعی از بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود که شامل ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به اهداف و برندسازی کسب و کار است.‌ همان‌طور که بیان شد این بازاریابی شامل فعالیت‌هایی مانند نوشتن متن، به روز رسانی تصاویر، ویدئو و سایر محتویاتی برای تبلیغ محصول یا خدمات کسب و کار شما می‌باشد که در نتیجه مخاطبان را به سمت وبسایت و کسب و کار شما هدایت می‌کند. 
قبل از شروع به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اهداف خود را تعیین کنید. اگر بدون هدف کار خود را شروع کنید مانند شخصی خواهید بود که در یک جنگل بدون استفاده از نقشه در حال گشت و گذار است، ممکن است لذت ببرید ولی درنهایت گم می‌شوید.


زمانی که بخواهید اهداف خود را مشخص کنید باید به این سوالات پاسخ دهید:

دقت کنید که نوع کسب و کار شما تعیین می‌کند که چگونه از این رسانه‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کسب و کارتان یک آژانس مسافرتی باشد، بهترین رسانه برای شما اینستاگرام است. چون با استفاده از این رسانه می‌توانید تصاویر خوبی را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید که باعث جذب آن‌ها به آژانس شما شود. 

از فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۵ تا از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی

تلگرام! 

محبوب‌ترین رسانه‌ی اجتماعی در ایران. این شبکه محیط بسیار مناسبی را برای شناساندن کسب و کارتان و برندسازی در اختیار شما می‌گذارد. قابلیت بارز این شبکه کانال‌های آن می‌باشند که به راحتی می توانید کانالی را ایجاد کرده، مطالب مورد نظر خود را در آن به اشتراک بگذارید و به راحتی مخاطبان را به سمت خود بیاورید.

اینستاگرام! 

این شبکه‌ی اجتماعی محبوب برای به اشتراک‌گذاری عکس استفاده می‌شود. می‌توانید در مخاطبان خود ایجاد انگیزه کنید، به این صورت که به مناسبت رویدادی از آن‌ها بخواهید که عکس‌هایشان را با استفاده از هشتگ به اشتراک بگذارند. این کار می‌تواند کاربران زیادی را به سمت کسب و کار شما بکشاند.

توییتر! 

توانایی شاخص توییتر در پخش ویروسی مطالب و پست‌های شما می‌باشد. به این مفهوم که کسانی که پست شما را می‌بینند و می‌پسندند می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند. با به اشتراک‌گذاری دوباره و دوباره‌ی پست شما مخاطبان بیشتری سمت‌تان هدایت می‌شوند. هشتگ‌ها نیز در این رسانه بسیار کاربردی هستند. 

فیسبوک! 

با بیش از 1.59 میلیارد کاربر، بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی می‌باشد. این رسانه محیطی فوق‌العاده را برای تعامل با کاربران در سراسر جهان ایجاد می‌کند. البته استفاده از فیسبوک چند سالی است که در ایران به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

لینکدین! 

در این رسانه می‌توانید به صورت مستقیم با صاحبان کسب و کارهای دیگر ارتباط برقرار کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. 

 

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: