بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

نوشته شده در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۶

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا Social Media Marketing، نوعی از بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود که شامل ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به اهداف و برندسازی کسب و کار است.‌ همان‌طور که بیان شد این بازاریابی شامل فعالیت‌هایی مانند نوشتن متن، به روز رسانی تصاویر، ویدئو و سایر محتویاتی برای تبلیغ محصول یا خدمات کسب و کار شما می‌باشد که در نتیجه مخاطبان را به سمت وبسایت و کسب و کار شما هدایت می‌کند. 
قبل از شروع به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اهداف خود را تعیین کنید. اگر بدون هدف کار خود را شروع کنید مانند شخصی خواهید بود که در یک جنگل بدون استفاده از نقشه در حال گشت و گذار است، ممکن است لذت ببرید ولی درنهایت گم می‌شوید.


زمانی که بخواهید اهداف خود را مشخص کنید باید به این سوالات پاسخ دهید:

دقت کنید که نوع کسب و کار شما تعیین می‌کند که چگونه از این رسانه‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کسب و کارتان یک آژانس مسافرتی باشد، بهترین رسانه برای شما اینستاگرام است. چون با استفاده از این رسانه می‌توانید تصاویر خوبی را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید که باعث جذب آن‌ها به آژانس شما شود. 

از فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پنج تا از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی