سئوی خارجی سایت

نوشته شده در تاریخ ۰۲ آذر ۱۳۹۶

سئوی خارجی سایت

همان‌طور که در مقاله‌ی «سئوی داخلی سایت» توضیح دادیم، سئو یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوگر به منظور افزایش بازدید یک صفحه‌ی وب و در نتیجه افزایش رتبه‌ی سایت! که به دو بخش سئوی داخلی و سئوی خارجی تقسیم می‌شود. در مقاله‌ی قبلی برخی از تکنیک‌های سئوی داخلی را بیان کردیم. حال در این نوشته قصد داریم سئوی خارجی را باهم بررسی کنیم.

سئوی خارجی سایت چیست؟

سئوی خارجی سایت یا off-page seo به مجموعه‌ای از اقدامات انجام گرفته در خارج از وب سایت گفته می‌شود که منجر به افزایش رتبه‌ی سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs)، افزایش ترافیک ورودی به سایت و برندسازی کسب و کارتان می‌شود. 


مهم‌ترین این اقدامات عبارت‌اند از:

لینک بیلدینگ

ساخت لینک‌ها محبوب‌ترین و موثرترین روش سئوی خارجی محسوب می‌شود. در این روش باید سایت خود را به سایت‌هایی که در گوگل دارای رتبه‌ی بالایی هستند لینک بزنید. بهترین روش‌های انجام این کار شامل موارد زیر می‌شوند:

شبکه‌های اجتماعی

با توجه به گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی، این رسانه‌ها در افزایش بازدید از وب سایت شما اهمیت زیادی دارند. به عنوان مثال این روزها در کشورمان ایران، استفاده از تلگرام بسیار مرسوم شده است. بنابراین می‌توان از طریق ایجاد کانال و تبلیغ سایت خود در آن به راحتی کاربران زیادی را به سمت سایت سوق دهید. در مقاله‌ی «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» فواید این رسانه را به تفصیل توضیح داده‌ایم. به یاد داشته باشید سعی کنید در کنار محتوای تولید شده در سایت خود همیشه امکان اشتراک‌گذاری آن را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید تا اگر کسی مطلب را پسندید بتواند آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

بوکمارک‌های اجتماعی

در این سیستم کاربران می‌توانند صفحاتی را که مورد علاقه‌شان است را به صورت یکجا با دیگران به اشتراک بگذارند. از جمله می‌توان به reddit.com و delicious.com اشاره کرد.  امروزه از محبوبیت این سیستم در جهان کاسته شده و البته دوباره باید تاکید کرد این سیستم نیز در ایران جایگاه خوبی ندارد و خیلی استفاده نمی‌شود.

سئوی خارجی سایت مسئله‌ی بسیار مهمی است که هرگز نباید به آن بی‌توجه بود. سعی کنید از روش‌هایی که ذکر شد در کنار تکنیک‌های سئوی داخلی، استفاده کرده و رتبه‌ی سایت خود را بالا ببرید.
 

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: