وقتی یک وبسایت بزرگ را به وجود میآورید، لازم است سازمانیافته و منظم باشد. وبسایت منو دارد ولی هرگز نمیتوانید مانند برچسبها از زوایای دیگر به آن نگاه کنید. بازدیدکنندهها میتوانند برچسبها را ببینند و محتوای مورد نظر خود را دقیقا پیدا کنند.
استفاده از تگها مانند منوها و دستهبندیها به محتویات سایت نظم میدهد و روشی مناسب برای کمک به کاربران سایت برای پیدا کردن مطالب دلخواهشان است.
بر چسبها را میتوان بدون درنظر گرفتن نوع مطلب اطلاق کرد، در واقع برچسبهای یکسانی را میتوان به متن، مقاله، فیلم، عکس و محصولات سایت اضافه کرد.
تگها مقالات مختلف را با موضوعات مختلف به هم متصل میکنند که در نگاه اول ممکن است غیرمرتبط باشند اما معمولا حداقل در یک موضوع مشترک هستند.
در یک وبسایت اگر کاربر به دنبال موضوع خاصی باشد، سیستم برچسب یا تگ به کمک او میآید. مثلا در یک سایت سرگرمی کلمهی «عکس» دارای زیرشاخههای طبیعت، بازیگر و... است. اما وقتی کاربر دنبال موضوع خاصی باشد، مثلا «عکس گل لیلیوم»، به آسانی روی برچسب «گل لیلیوم» کلیک کرده و مطالب و پستهای مرتبط با آن را میبیند.
- این نکته را به یاد داشته باشید که تگها کلمات کلیدی نیستند و این دو با هم تفاوت دارند. این شیوه تنها برای راحتی کار و پیدا کردن آسان مطالب برای کاربران است، اگر طبق اصول این کار را انجام داده باشید به سئو و بهینهسازی سایت هم کمک کرده اید. ولی صرفا این کار برای سئوی سایت مناسب نیست. جهت مطالعهی بیشتر روی آموزش سئو کلیک کنید.
- از تعداد کلمات کم برای برچسبها استفاده کنید. استفاده از جملات طولانی شیوهای نامناسب برای برچسبها هستند.
- نکتهی دیگر این که از تعداد برچسبهای کمی برای یک پست استفاده کنید. با زیاد شدن آن کاربران دچار سردرگمی و همچنین باعث افزایش تعداد صفحات سایت میشوند که زمان بررسی سایت شما را توسط رباتهای جستجوگر گوگل بالا میبرند و این باعث پایین آمدن رتبهی سایت شما در گوگل خواهد شد.
در سایتساز کانی وب به راحتی میتوانید در مدیریت پنل خود برچسبها یا تگها را مدیریت کنید و با استفاده از تکنیکهای درست و مناسب باعث بهبود رتبهی سایت خود شوید.