تجارت الکترونیک

نوشته شده در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۶

 

تعریف دیجیتال مارکتینگ

تجارت الکترونیک (E-business) انجام فرآیندهای کسب و کار در اینترنت است. این فرآیندهای کسب و کار الکترونیکی شامل خرید و فروش محصولات و خدمات دیگر می‌شود. اما فراتر از خرید و فروش ساده محصولات و خدمات است. تجارت الکترونیک شامل طیف وسیعی از فرآیندهای تجاری مانند مدیریت تامین نیازها، پردازش سفارش الکترونیکی و مدیریت ارتباط با مشتری است. بنابراین، فرآیندهای کسب و کار الکترونیکی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا کارآمدتر عمل کنند.

همان‌طور که بیشتر فروش، بازاریابی و سایر فرآیندهای کسب و کار شرکت، دیجیتالی انجام می شود، فرآیندهای کسب و کار الکترونیکی مانند مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management یا CRM)، برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise Resource Planning  یا ERP) و مدیریت محتوا به طور فزاینده‌‎ای اهمیت می‌یابد. این تغییرات هم با مقیاس‌های امنیتی برای معاملات آنلاین تسهیل شده‌اند.

 

راه‌هایی برای بهبود دیجیتال مارکتینگ