آموزش فعال کردن Google Analytics

نوشته شده در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۶

آموزش فعال کردن Google Analytics

اگر مدیر یک وب سایت هستید، قطعا نیاز به ابزاری برای جمعآوری و تحلیل ترافیک سایت خود دارید. ابزاری که بتواند شما را در بالا بردن آمار بازدید سایت، افزایش فروش (اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید)، بهبود دیجیتال مارکتینگ و… کمک کند. گوگل باز هم مثل همیشه به کمک کاربران اینترنت آمده و این ابزار را در اختیار آنها قرار داده است. ابزاری به اسم گوگل آنالیتیکس (گوگل آنالیتیک یا گوگل آنالیز)! گوگل آنالیتیکس یک ابزار مطمئن و با دقت بسیار بالای تحلیل وب سایت میباشد که اطلاعاتی را جهت تحلیل و کنترل ترافیک و بازاریابی وب سایت برای درک بهتر مشتریان، به دو صورت رایگان و پولی ارائه میدهد که میتواند به جذب مخاطب بیشتر کمک کند.

امکانات گوگل آنالیتیکس شامل

و… میباشد.

البته لازم به ذکر است که گوگل آنالیتیکس در ایران تحریم شده و برای استفاده از آن باید آیپی خود را با استفاده از فیلترشکن تغییر دهید.

نحوهی فعال کردن گوگل آنالیتیک

برای این کار باید کد گوگل آنالیتیک را در وب سایت خود قرار دهید. که البته قبل از این کار باید یک حساب جیمیل داشته باشید. پس از ساخت جیمیل فیلترشکن را روشن کرده وارد آدرس https://www.google.com/analytics شده و بر روی دکمهی SIGN IN کلیک کنید.

سپس از تب باز شده Analytics را انتخاب کنید.

در صفحهی جدید همانند قسمت مشخص شده در تصویر زیر آدرس اکانت جیمیل خود را وارد کنید.

در صفحهی بعدی پسورد خود را وارد کرده تا وارد مرحلهی بعد شوید.

پس از انتخاب دکمهی Next وارد صفحهی گوگل آنالیتیکس خواهید شد. بر روی دکمهی SIGN UP کلیک کنید.

حال وارد صفحهای میشوید که باید اکانت آنالیتیکس بسازید. ابتدا باید مشخص کنید که قصد آنالیز یک سایت را دارید یا اپلیکیشن موبایل! ما در اینجا وب سایت را انتخاب کردیم. سپس در ادامه طبق تصویر زیر محلهایی که مشخص شدهاند (به ترتیب: نام اکانت، نام وب سایت، آدرس سایت، موضوع سایت و تعیین موقعیت زمانی) را پر کنید. 

در نهایت بر روی دکمهی Get Tracking ID کلیک کنید.

در این مرحله پس از مطالعهی قوانین آنالیتیکس و پذیرش آنها دکمهی I Agree را انتخاب کنید.

در آخر به شما کدی داده میشود که باید آن را در قالب مورد استفادهی خود قرار دهید. گوگل تاکید میکند که این کد را در قسمت head سایت خود قرار دهید تا اگر زمانی سایت به صورت کامل بارگزاری نشد، کد آنالیتیکس خوانده شود. در مقالهی «چگونگی اضافه کردن کد به قالب» انجام این کار را در سیستم کانی وب توضیح دادهایم.

 

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: