ارتباط مستقیم تگ‌های عنوان با سئو

نوشته شده در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۶

ارتباط مستقیم تگ‌های عنوان با سئو

تگ‌های عنوان (Heading Tags)، همان‌طور که از اسمشان پیداست برای مشخص کردن بخش‌های مختلف یک سایت (دادن عنوان به هر بخش) استفاده می‌شوند. این تگ‌ها شامل h1، h2، h3، h4، h5، h6 هستند. h1 مهم‌ترین عنوان و h6 عنوان با کمترین ارزش را تعریف می‌کند. این تگ‌ها محتوای وب سایت شما را سازمان‌دهی می‌کنند. فونت تگ‌ها باتوجه به اهمیت‌شان از h1 تا h6 به ترتیب کاهش میابد.

سئو و تگ‌های عنوان

استفاده از تگ‌ها در سئو مهم می‌باشد. به گونه‌ای که موتورهای جستجو در درجه‌ی اول از کلمات کلیدی در title (عنوان وب سایت در نوار ابزار مرورگر)، محتوا و تگ‌های عنوان برای پیمایش کردن محتوای وب سایت و پیدا کردن ارتباط موضوعی تگ‌ها با متن استفاده می‌کنند. گوگل با توجه به استفاده‌ی ادمین از همین تگ‌ها در مطالب سایت، میزان اهمیت هربخش از سایت را متوجه می‌شود. حال این پرسش پیش می‌آید که اگر از تگ h1 در سایت خود به صورت مکرر استفاده کنیم، رتبه‌ی سایت بالا می‌رود؟ خیر! این کار تقلب محسوب می‌شود و درصورت انجام این کار گوگل شما را جریمه خواهد کرد.

این تگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا سایت‌های بهتر طراحی کنید. همچنین با استفاده از این تگ‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنید تا هرآنچه را که جستجو می‌کنند به سرعت پیدا کنند. البته فراموش نکنیم تگ‌های عنوان می‌توانند به مرتب نگه‌داشتن متن کمک کنند.

 

نکات مهم

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: