راه‌های افزایش بازدید وب‌سایت‌های کسب‌وکار

نوشته شده در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

راه‌های افزایش بازدید وب‌سایت‌های کسب‌وکار

اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید: «چه چیزی را بیشتر از همه در دنیا می‌خواهد؟» احتمالا پاسخ می‌دهد: «مشتری بیشتر!»

چه چیزی بعد از مشتری در لیست خواسته‌های یک بازاریاب می‌آید؟ افزایش ترافیک سایت!

در مقاله‌ی «۱۱ دلیل لزوم وب‌سایت برای کسب و کارهای کوچک» توضیح دادیم که داشتن وب‌سایت برای هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ بسیار لازم است. اما باید توجه کنید که وب‌سایت شما ابتدا باید دیده شود و میزان بازدید آن بالا رود تا بتوانید فروش خود را نیز افزایش دهید. روش‌های متفاوتی برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

سئو (جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو)

لغت SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به منظور افزایش بازدید یک صفحه‌ی وب و درنتیجه افزایش رتبه‌ی سایت می‌باشد. در مقاله‌های «سئو چیست/ آموزش سئوی داخلی سایت» و «سئوی خارجی سایت» تکنیک‌هایی ذکر شده اند که ردیابی، رتبه‌بندی و درک محتوای وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنند که در نتیجه‌ی آن افزایش رتبه‌ی سایت شما را در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو به همراه دارد. اغلب برای این کار باید تغییرات کوچکی را در وب‌سایت خود اعمال کنید. این تغییرات در ابتدا ساده به نظر می‌رسند ولی در ترکیب با سایر بهینه‌سازی‌ها، تاثیر قابل توجهی را در تجربه‌ی کاربران و عملکرد وب‌سایت شما می‌گذارند. باید به سئو توجه ویژه‌ای داشته باشید چون این بخش یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه ی وب‌سایت می‌باشد. مقالات این بخش را مطالعه و از آن‌ها در وبسایتتان استفاده کنید.

سئو

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که به تولید و انتشار محتوایی می‌پردازد که باعث حفظ مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید می‌شود. این نوع از بازاریابی مدرن روش بسیار خوبی برای جذب ترافیک به سمت سایتتان و البته دیده شدن بیشتر است. اگر می‌خواهید در مبارزه‌ی بازاریابی آنلاین پیروز باشید؛ به محتوای مناسب هم در سایت خود و هم در تبلیغات خود در خارج از سایت احتیاج دارید. اما فقط تولید محتوا نیست که اثرگذار است بلکه محتوای باکیفیت و مطلوب نیز حرف اول را می‌زند. چرا؟ در توضیح باید بگوییم که بین سئو و محتوای مناسب پیوند محکمی وجود دارد به صورتی که اگر محتوای بی‌کیفیت در سایت خود ایجاد کنید، ممکن است گوگل شما را جریمه کند و این مساله بسیار برای سایتتان مضر خواهد بود. در این مورد در مقاله‌ی «چرا محتوا برای بالارفتن رتبه در موتورهای جستجو و SEO مهم است؟» بیشتر توضیح داده‌ایم.

بازاریابی محتوا

شاید فکر کنید بازاریابی محتوا فقط برای کسب و کارهای باتجربه و بزرگ مناسب باشد ولی همان‌طور که در مقاله‌ی «بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک» بیان کردیم، این نوع از بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با توجه به بودجه‌ی کم و همچنین عدم تجربه‌ی کافی، بسیار مفید است. به گونه‌ای که یک شرکت کوچک می‌تواند با حداقل سرمایه، کمپین بازاریابی محتوای خود را شروع کند. چون نیازی به صرف هزینه‌های بالا ندارد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت شما، استفاده از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محتوای تولیدی شماست. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا Social Media Marketing، نوعی از بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود که شامل ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به اهداف و برندسازی کسب و کار است.‌ دقت کنید نوع کسب و کار شما تعیین می‌کند که چگونه و از کدام شبکه‌ی اجتماعی برای پیشرفت کار خود استفاده کنید. 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از این ابزار می‌توانید ترافیک وب‌سایت و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری خود را افزایش دهید، برای کسب و کارتان برندسازی کنید و در نهایت تعامل با مشتریان خود را بهبود ببخشید. یادتان باشد که هشتگ‌ها در این ابزار نقش کلیدی ایفا می‌کنند. به عنوان مثال توییتر برای پیوندهای کوتاه، مبهم و وسوسه‌انگیز ایده‌آل است. در توییتر وقتی از هشتگ استفاده می‌کنید پست شما در دسترس تعداد بیشتری از کاربران توییتر قرار می‌گیرد و همین مسئله موجب بیشتر دیده شدن خواهد شد. اگر شرکت شما مدل کسب و کاری B2C را دارد (یعنی عرضه مستقیم کالا و فروش اینترنتی به مشتریان) برنامه‌هایی مثل اینستاگرام و Painterst می‌توانند مکان خوبی برای کشف کسب و کار شما باشند.

در مقاله‌ی «بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» پنج تا از بهترین شبکه‌هایی که در فضای ایران قابل استفاده هستند را معرفی کردیم.

بازاریابی ایمیلی (خبرنامه)

ایمیل یک راه ارتباطی محبوب می‌باشد. تقریبا کسی وجود ندارد که ایمیل نداشته باشد و تبدیل به بخش بزرگی از زندگی ما شده است. از آن‌جا که استفاده از تلفن‌های هوشمند بسیار رایج شده است، مردم می‌توانند ایمیل‌های خود را در هر جا و هر زمانی با استفاده از گوشی خود چک کنند. از همین موضوع استفاده کنید و کسب و کار خود را بهبود ببخشید. از فواید بازاریابی ایمیلی می‌توان به اقتصادی و مقرون به صرفه، شخصی‌سازی و قابل برنامه‌ریزی، اقدام گرا و قابل سنجش بودن نام برد. 

بازاریابی ایمیلی

این ابزار کاربردهای فراوانی دارد به عنوان مثال می‌توانید خبرنامه ایجاد کنید و برای کاربران خود در زمان‌های معین ارسال کنید. این کار نرخ تبدیل کاربران به مشتریان را افزایش می‌دهد.

بازاریابی ویدئویی

در چند سال اخیر که زیرساخت‌های اینترنت بهتر شده‌اند و انتشار و نمایش ویدئو بسیار ساده شده است، بازاریابی ویدئویی به سرعت در حال پیشرفت است. این نوع از بازاریابی میزان فروش را بالا می‌برد، اعتمادسازی می‌کند و تعامل با کاربران را بیشتر می‌کند. همچنین وجود ویدئو در صفحه‌ی وب‌سایتتان می‌تواند باعث شود بازدیدکننده مدت بیشتری را در سایت شما سپری کند که همین از نظر گوگل خیلی خوب بوده و می‌تواند در رتبه‌بندی سایت اثر مثبتی بگذارد. 

بازاریابی ویدئویی


مطمئن باشید میزان بودجه‌ای که برای ساخت ویدئو صرف می‌کنید، حتما باز می‌گردد و حتی سود خوبی را نیز با خود به همراه دارد. البته توجه داشته باشید حجم ویدئویی که در سایت خود قرار می‌دهید آن‌قدر بالا نباشد که روی سرعت سایت و در نتیجه سئو اثر منفی بگذارد.

تبلیغات اینترنتی

به تبلیغاتی که به صورت بنر، متن، عکس، ویدئو و هرچیز دیگری بر روی صفحات وب‌سایت‌های با میزان بازدید بالا نمایش داده می‌شود، تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود. این مدل از تبلیغات نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد شرکت‌ها ایفا می‌کند و به همین دلیل آژانس‌های تبلیغاتی بزرگی برای این کار ایجاد شده‌اند. به عنوان مثال گوگل با google Ads یکی از این همین شرکت‌هاست که سالیانه درآمد خیلی زیادی از این نوع تبلیغات به دست می‌آورد. چطور؟ بگذارید تا مثالی بزنیم. کلمه‌ی کلیدی کفش اسپرت را در گوگل جستجو کنید. اگر دقت کنید می‌بینید لینک‌هایی که به شما نمایش داده می‌شوند در کنار بعضی از آن‌ها Ad وجود دارد. این لینک‌ها مربوط به سایت‌هایی هستند که از تبلیغات گوگل استفاده کرده و هزینه‌ای را پرداخت کرده‌اند تا گوگل آن‌ها را در صفحه‌ی اول نتایج خود نشان دهد. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها عبارتند از: CPM، CPC و CPA

تبلیغات اینترنتی

اگر می‌خواهید از این نوع بازاریابی استفاده کنید، حتما بودجه‌ی مناسبی را برای آن کنار بگذارید. در ایران هم مانند سایر نقاط جهان آژانس‌های تبلیغاتی وجود دارند که در ازای دریافت هزینه، کار تبلیغات وب‌سایت شما را به خوبی و با کیفیت بالایی انجام می‌دهند. از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به ای‌نتورک، صباویژن و غیره اشاره کرد.

البته فراموش نکنید در هر سایت یا اپلیکیشنی که تبلیغات خود را می‌گذارید، آدرس وب‌سایتتان را قرار دهید.

تبلیغات سنتی

ممکن است فکر کنید تبلیغات سنتی در حال منسوخ شدن است. ولی باید بدانید که هنوز هم بعضی از مخاطبان بعضی از کسب و کارها میانه‌ی خوبی با فضای مجازی ندارند. برای همین نیاز به تبلیغات سنتی و فیزیکی دارید. البته در این نوع تبلیغات باز هم نباید از وب‌سایتتان غافل شوید. حتما آدرس سایتتان را در تبلیغات میدانی کسب و کار خود مثل کارت ویزیت، تراکت، بنر و غیره درج کنید.

تبلیغات سنتی

لازم به ذکر است تمامی مواردی که در بالا ذکر شد، برای افزایش بازدید از سایتتان از طریق بازاریابی و تبلیغات بود ولی هرگز فراموش نکنید خود وب‌سایت شما نیز باید کیفیت بالایی داشته باشد تا تمام تلاش‌های بازاریابی شما به نتیجه برسد. در مقاله‌ی «۲۱ راه افزایش بازدید وب‌سایت» توضیح داده‌ایم که چگونه این کار را انجام دهید.

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: