۱۱ دلیل لزوم وبسایت برای کسب و کارهای کوچک

نوشته شده در تاریخ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

۱۱ دلیل لزوم وبسایت برای کسب و کارهای کوچک

اگر یک کسب و کار کوچک دارید که علاقه مند به رشد نام تجاری آن (برندسازی) هستید، باید یک وبسایت داشته باشید. این روزها ساخت یک وبسایت بیزینسی یا فروشگاه الکترونیک راحت تر از همیشه است: پول زیادی را صرف نمی کند، لازم نیست راجع به کدنویسی یا طراحی آن چیزی بدانید، فروشگاه آنلاین شما به ساعات کاری محدود نمی شود و البته یکی از بهترین ابزار تبلیغات رایگان و بازاریابی قدرتمند به حساب می آید. همچنین داشتن یک وب سایت کسب و کار کوچک صرفا برای فروش محصولات و خدمات شما نیست. بلکه برای ارائه ی ارزش محصولات برای مشتریان بالقوه نیز می باشد.
یک وبسایت خوب مزایای زیادی دارد از جمله افزایش فروش، برندسازی شرکت شما و بهبود خدمات به مشتریان. با فواید بسیار زیاد وبسایت در عین کم هزینه بودن، دیگر بهانه ای برای استفاده نکردن از آن وجود ندارد. هنوزم مطمئن نیستید که یک وبسایت چگونه به کسب و کارتان کمک می کند؟
در اینجا 11 دلیل لزوم ایجاد وبسایت (مزایای داشتن وبسایت) برای کسب و کارهای کوچک را آورده ایم:

مشتریان انتظار داشتن یک وبسایت را از کسب و کار شما دارند

حتی اگر این موضوع تنها دلیل برای داشتن وبسایت بود هم باید برایتان کافی باشد. شش نفر از هر ده نفر مصرف کننده انتظار دارند برندها محتوای خود را در مورد کسب و کارشان به صورت آنلاین منتشر کنند و بیش از نیمی از سایت خود را به معرفی محصولات خود بپردازند. امروزه اگر یک وبسایت کسب و کار ندارید، ممکن است مشتریان آنلاین خود را از دست بدهید و به سمت رقبایتان بروند. 

موقعیت برند شما را تثبیت می کند

90 درصد از مصرف کنندگان ادعا می کنند بررسی های آنلاینی که انجام می دهند در تصمیم گیری هایشان در خرید تاثیرگذار است. از آن جایی که مشتریان در فضای آنلاین به دنبال شما می گردند تا برند شما و محصولتان را بررسی کنند، قرار دادن نظرات و توصیفات دیگر مشتریان در وبسایتتان می تواند مشتریان جدید را تحت تاثیر قرار دهد.

داستان خود را بنویسید

درست است که نمی توانید آن چه را که دیگران در مورد شما در شبکه های اجتماعی می گویند را کنترل کنید، اما می توانید با ایجاد داستان خود از طریق یک وبسایت کسب و کار یا بیزینسی بر روی افکار و احساسات عمومی تاثیر بگذارید. وبلاگ شرکت به صاحبان کسب و کارها کمک می کند که پیام ها، ماموریت و شخصیت خود را در مقابل مخاطبان هدف سریع تر از تبلیغات چاپی یا بروشورها به نمایش بگذارند. به علاوه، آیکون های اجتماعی که به فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی لینک می شوند اشتراک مطالب و محتوای شما را برای بازدیدکنندگانی که از مطلب شما خوششان آمده است را ساده تر و راحت تر می کند.

دسترسی بهتر به مشتریان دارید

هنگامی که شما از یک ابزار رایگان ساخت وبسایت استفاده می کنید، مثل وردپرس، جوملا یا سایت سازها، شرکت خود را برای رسیدن به هزاران نفر از مشتریان بالقوه آماده می کنید. به عبارت دیگر می توانید به هزاران نفر از مشتریان دسترسی داشته باشید که اگر با بروشور یا روش های سنتی این کار را انجام می دادید نتیجه ی خیلی کمتری به دست می آوردید. 

نیازی به کدنویسی یا مهارت های فنی ندارید

از آنجا که وردپرس و دیگر پلتفورم های ساخت وب سایت (مثل سایت سازها)، آموزش های آنلاین و پشتیبانی دارند، تقریبا هرکسی می تواند در کمتر از 30 دقیقه وبسایت خود را بسازد.

رقبای شما همگی وبسایت های بیزینسی دارند

اگر خود شما بخواهید چیزی را بخرید احتمالا در ابتدا در اینترنت به دنبال آن می گردید. حتی اگر نخواهید به صورت آنلاین خرید کنید ولی اینترنت را جای مناسبی برای تحقیق می دانید. در مورد مشتریان خود فکر کنید. آن ها نیز مانند شما همین کار را می کنند و اگر مشتری نتواند شما را به صورت آنلاین پیدا کند احتمالا برند شما را نادید خواهد گرفت و به سمت رقبایتان می رود.
مصرف کنندگان معمولا خریدهای خود را با تحقیق و توصیه گرفتن از دوستان مجازی خود در شبکه های اجتماعی (ارتباطات خود در شبکه های اجتماعی) انجام می دهند.
مطالعات نشان می دهد که یک مصرف کننده زمانی که می خواهد چیزی را که نیاز دارد بخرد، شروع به تحقیق می کند و 72 درصد از آن ها به صورت آنلاین، برای پیدا کردن آن چه که می خواهند، بررسی های خود را انجام می دهند. البته از نظر و توصیفات دیگر مصرف کنندگان در مورد آن محصول خاص نیز در تصمیم گیری استفاده می کنند. بنابراین اگر در فضای آنلاین نباشید و در این رقابت شرکت نکنید دلیلی به مصرف کنندگان می دهید تا به سمت رقبای شما و دیگر برندها بروند.

به ساعات کاری و محدوده ی جغرافیایی محدود نمی شوید

هیچ کس نمی خواهد که ساعت سه صبح کار کند، ولی بعضی از مردم دوست دارند آن زمان خرید کنند.داشتن یک وبسایت بیزینسی یا فروشگاه آنلاین باعث می شود که بتوانید محصولات خود را در هر زمانی و در هر ساعتی از شبانه روز بفروشید. نه صرفا در ساعات کاری!
یک فروشگاه آنلاین می تواند باعث افزایش قابل توجه در فروش شود. مخصوصا که شما مشتریانی داشته باشید که در یک محدوده ی جغرافیایی خاص نباشند. حضور آنلاین شما از کمپین های بازاریابی، خدمات مشتری، ارتباط با مشتری، شناخته شدن برند و تقریبا هر عنصر دیگری که باعث پیشرفت یک برند می شود، حمایت می کند.
اغلب صاحبان کسب و کارهای کوچک فکر می کنند که به یک وبسایت نیازی ندارند زیرا می خواهند محصولات خود را فقط در حوزه ی جغرافیایی خود ارائه دهند. حتی اگر همچنین تصمیمی هم دارید باز هم برای کسب و کار خود یک وبسایت بسازید. چون حتی مشتریانی که در محدوده ی جغرافیایی شما هستند شاید علاقه ای نداشته باشند به محل کار شما بیایند. در اینجا است که می بینیم یک وبسایت حتی برای مشتریان محلی نیز مفید است و فرآیند خرید را برایشان ساده تر می کند که این موضوع حس بسیار خوبی را برای مشتریان شما به ارمغان می آورد.

در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوید

در نظر بگیرید: 81 درصد از مصرف کنندگان قبل از انجام خرید، تحقیقات آنلاین انجام می دهند. به این معنی که می روند و در گوگل یک یا چند کلمه ی کلیدی مانند «بهترین کفش چرمی» را تایپ می کنند. به عبارت دیگر مشتریان در گوگل آن محصولی که به دنبال آن هستند را سرچ می کنند.
اگر برای بیزینس یا کسب و کار خود وبسایت ندارید، شانس نمایش برندتان در صفحه ی نتایج موتور جستجو (SERP) صفر است. اما اگر یک وبسایت داشته باشید، می توانید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید (SEO)، در نتیجه شانس خود را برای افزایش رتبه ی سایت در صفحه ی نتایج و افزایش بازدید و بدست آوردن مشتریان، بیشتر کنید. مقاله ی «سئو چیست/آموزش سئوی داخلی سایت» را مطالعه کنید.

محصولات و خدماتتان را به نمایش می گذارید

وبسایت یک راه عالی برای نمایش محصولات شما است. مشتریان شما 24 ساعته می توانند محصولات شما را ببینند. برای بسیاری وبسایت شما ممکن است اولین تصور مشتری از شما و کسب و کارتان باشد. با داشتن یک وبسایت زیبا، سریع (با سرعت لود بالا) و مفید اولین تصور مشتریان خود را عالی بسازید.
نه تنها می توانید محصولات خود را نمایش دهید یا خدماتتان را با به طور دقیق با تصاویر زیبا نشان دهید، بلکه می توانید با ارائه ی آموزش های ویدئویی کوتاه و یا دستورالعمل های قابل دانلود PDF به مشتریان ناراضی اجازه ندهید بهانه ای برای رفتن به سمت رقبایتان برای خرید داشته باشند.

اعتبار برندتان افزایش می یابد

اگر مشتری شما را به صورت آنلاین پیدا کند، اطمینان می یابد که شما یک «کسب و کار مناسب» هستید. اگر وبسایت شما به خوبی طراحی شده باشد تصویر حرفه ای را از خود در ذهن مخاطب می سازید که باعث افزایش اعتبار شما برای مخاطب خواهد شد. یک وبسایت آن طور که فکر می کنید پیچیده و گران نیست. ساختن سایت در سایت ساز کانی وب هم نیازی به برنامه نویسی ندارد و هم دارای هزینه ی بسیار کم می باشد.

در زمان صرفه جویی می کنید

بسیاری از صاحبان کسب و کارها نگران این هستند که مدیریت یک وبسایت ممکن است کار بیهوده ای باشد و زمان زیادی را صرف کند. این مسئله درست است که زمانی را باید صرف آن کنید ولی از آن طرف هزینه های بازاریابی شما بسیار کم خواهد شد. وقتی بخواهید به صورت سنتی تبلیغات فیزیکی انجام دهید باید بودجه ی زیادی را صرف کنید در صورتی که با داشتن یک وبسایت این هزینه ها بسیار کم می شود. البته برخلاف تبلیغاتی که روی کاغذ چاپ می شوند و دیگر قابل تغییر نیستند شما هر زمان که بخواهید می توانید اطلاعات خود را در وبسایتتان به روز کنید.

همان طور که می بینید مزایای بسیاری در داشتن وبسایت برای کسب و کار وجود دارد. همین حالا دست به کار شوید مشتریان شما بیشتر وقت خود را در فضای آنلاین سپری می کنند. از همین فرصت استفاده کنید و محصولات خود را به فروش برسانید و برندسازی کنید.

ساخت وبسایت در کانی وب


منبع: constantcontact و utterspokenword

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: