آموزش ارسال مدارک برای ثبت دامنه در ایرنیک

نوشته شده در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

آموزش ارسال مدارک برای ثبت دامنه در ایرنیک

گاهی ایرنیک برای ثبت دامنه های ملی برای کاربران ایمیل درخواست ارسال مدارک را می فرستد. اما نه همیشه! برخی از دامنه ها که دارای اسامی خاصی هستند که در صورت اقدام نکردن کاربر درخواست ثبت دامنه لغو و دامنه ی مورد نظر برای عموم آزاد خواهد شد.

کارگزار ثبت دامنه ایرنیک برای ثبت دامنه های ملی شرایط خاصی را در نظر می گیرد. کاربران برای ثبت دامنه ی ملی مورد نظر خود باید در سایت ایرنیک عضو و یک شناسه ی نیک بر اساس دامنه ی ملی که می خواهند، انتخاب کنند. ثبت این شناسه هزینه ای ندارد و رایگان است.

مدارکی که لازم است برای ایرنیک ارسال نمایید:

تعهدنامه ی تکمیل شده

یک فایل پیوست شده در ایمیلی است که ایرنیک برای شما ارسال می کند. یک فایل PDF با عنوان «درخواست ارسال تعهدنامه برای شناسه» است (مانند تصویر زیر) .


ایمیل ارسالی


این فرم را در دانلود و سپس پرینت بگیرید و در قسمت های مشخص شده امضا، اثر انگشت، تاریخ و در صورت لزوم مهر شرکت خود را زده و این فرم را اسکن کنید. 

مدارک هویتی

مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه است که باید اسکن رنگی آن را به ایرنیک ارسال کنید که ارسال این مدارک برای اشخاص حقیقی (غیر از شرکت ها) ضروری می باشد.

مدارک حقوقی

برای تهیه ی این مدارک باید درخواست خود را در سربرگ رسمی شرکت که به وسیله ی مقام مسئول مهر و امضا شده است بنویسید (چاپ متن تعهدنامه در سربرگ رسمی شرکت) و همچنین تصویر مجوز رسمی ثبت شرکت را برای اشخاص حقوقی (غیر از اشخاص حقیقی) آماده کنید، این مدارک را اسکن و تصویر رنگی را برای ایرنیک ارسال کنید.

مراحل ارسال مدارک برای ایرنیک

1- وارد سایت ایرنیک به نشانی nic.ir شوید.

2- از منوی بالای صفحه، ارسال مدارک را انتخاب کنید و وارد صفحه ی ارسال مدارک شوید.

3- در صفحه ارسال مدارک از قسمت «مدارک مربوط به دامنه ها» بر روی «تکمیل فرم و ارسال مدارک» کلیک کنید.

4- مواردی که باید تکمیل کنید (مطابق با تصویر زیر) :

ارسال مدارک1



ارسال مدرک3


نکاتی را هنگام ارسال مدارک باید رعایت کنید: