۶ مزیت بازاریابی ایمیلی

نوشته شده در تاریخ ۰۲ آذر ۱۳۹۶

۶ مزیت بازاریابی ایمیلی

بیش از 34% مردم در سراسر جهان از ایمیل استفاده می کنند. این رقم در حدود 2.5 میلیارد نفر است که در حال افزایش می باشد. حدود 196 میلیارد ایمیل در روز فرستاده می شود که از این 196 میلیارد 109 میلیارد در حوزه ی کسب و کار است. بله، ایمیل یک راه ارتباطی محبوب می باشد. ایمیل مارکتینگ یک راه پرجنب و جوش و قدرتمند برای برقراری ارتباط با افراد است. کسی را می شناسید که آدرس ایمیل نداشته باشد؟
شاید خود شما هر هفته ایمیل مختص به یک موضوع خاص (مثلا HTML) را دریافت کنید. آن را می خوانید، از آن الهام می گیرید و حتی منتظر ایمیل های بعدی هم خواهید بود. ایمیل بخشی از زندگی اینترنتی ماست. یک بخش بزرگ! 
ایمیل مارکتینگ یک راه بسیار شخصی برای رسیدن به مشتریان مورد هدف شماست. از ایمیل برای موضوعاتی مانند تغییرات شرکت، پیروزی ها، بازخورد درخواست و نظرات مشتریان خود استفاده کنید. فهرست کاربردهای ایمیل بی پایان است و تنوع بسیار زیادی پیش رو دارید.
هنوز فکری برای بازاریابی ایمیلی کسب و کارتان نکرده اید؟ بیاید با هم دلایلی که نشان می دهد ایمیل یک کانال بسیار قوی است را بررسی کنیم.

بازاریابی ایمیلی موثرتر از رسانه های اجتماعی (برای جلب مشتری)

اشتباه نکنید! شبکه های اجتماعی جز بسیار مهمی در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. شبکه های اجتماعی یک کانال عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما و تقویت روابط شخصی با آن هاست. به این دلیل این رسانه اولین گام مهم در جهت رسیدن به هدف نهایی یعنی تبدیل بازدیده کننده به خریدار محسوب می شود. اما وقتی که زمان تبدیل افراد به مشتری یا طرفدار می رسد، پای بازاریابی ایمیلی به میان می آید. مطالعات نشان می دهد که در چند سال اخیر کسب مشتری از طریق بازاریابی ایمیلی نسبت به سال های پیش چند برابر شده است. بازاریابی ایمیل در حال حاضر 7% مشتریان آنلاین را تشکیل می دهد.

اقتصادی و مقرون به صرفه 

این راه آسان، موثر و کم هزینه است. بازاریابی ایمیل به صاحبان کسب و کار این فرصت را می دهد که تعداد زیادی مشتری و خریدار را در ازای هزینه ی نزدیک به صفر به دست بیاورند. این روش در مقایسه با تلاش های بازاریابی سنتی مثل چاپ، ارسال پستی و شبیه آن، بسیار مقرون به صرفه می باشد. با وجود ایمیل، می توانید عکس های مشابه به همراه اطلاعاتی که لازم می دانید را در اختیار مشتری قرار دهید تا با یک کلیک به وب سایت شما ورود کند.

شخصی سازی و قابل برنامه ریزی

در بازاریابی ایمیل، آنچه که باید انجام دهید این است که مخاطبان خود را دسته بندی و متناسب با هر شخص و خواننده محتوای ایمیل را تولید و ارسال کنید که می تواند این محتوا برای هر شخص دارای ارزش به خصوصی باشد.
هنگامی که یک پست را در یکی از کانال های اجتماعی خود می فرستید، برای کل مخاطبان تان این پست ارسال می شود. اما با استفاده از ایمیل می توانید به صورت محدودتری با افراد ارتباط برقرار کنید؛ آن ها را با نام صدا بزنید، موضوعات خاص را عنوان کنید و به صورت شخصی به میل باکس آن ها وارد شوید. طبق تحقیقات سال های اخیر، 22% ایمیل هایی که شامل نام گیرنده و یا موضوعات خاص بوده اند، احتمال باز شدن شان بیشتر است. 
بازاریابی ایمیل برای ایجاد روابط دارای چشم اندازها، منافع، مشتریان فعلی و حتی مشتریان گذشته بسیار مهم است زیرا به شما فرصتی می دهد تا به طور مستقیم با آن ها ارتباط برقرار کنید. بنابراین پیام های خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید تا گیرنده هم پیام شما را باز و محتوای آن را دنبال کند. 

اقدام گرا

همه یاد گرفته اند که با ایمیل خود کار کنند، پاسخ دهند، فوروارد کنند، کلیک کنند و یا حتی ثبت نام و خرید کنند. کار کردن با ایمیل بسیار ساده است و به راحتی مخاطبان را به سمت وب سایت شما هدایت می کند و ترافیک ورودی سایت را افزایش می دهد و در نهایت باعث فروش بیشتر می شود. 

قابل سنجش

حدس و گمان در ایمیل مارکتینگ جایی ندارد. هنگامی که از یک نرم افزار بازاریابی ایمیل استفاده می کنید، می توانید پیگیری کنید که چه کسانی ایمیل شما را باز می کنند، کدام یک روی لینک ها کلیک کرده اند و چه تعدادی اشتراک خود را لغو کرده اند. به راحتی می توانید یک تصویر از نحوه ی انجام کمپین های ایمیل خود، تنظیمات آن و بهبود کارایی آن داشته باشید. معیارهای بازاریابی ایمیل بسیار مهم است و به خاطر داشته باشید که بر روی استراتژی های بازاریابی خود باید نظارت کنید.
ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند در تجزیه و تحلیل ایمیل به شما کمک کند. انجام A/B تستینگ در کمپین های بازاریابی ضروری است. A/B تستینگ می تواند سرمایه ی زیادی را از مشترکین به سوی شما روانه کند. به نظرتان کاربران به طور کلی به محتواهایی مثل «بیست درصد تخفیف» یا «رایگان» یا «هم اکنون برای فروش» واکنش نشان می دهند؟ همه ی این ها می تواند مورد آزمایش و اندازه گیری و بهبود قرار گیرند.
A/B تستینگ یک روش ارزیابی مفید و کارا برای بهبود کارایی سیستم کسب و کارتان می تواند باشد. به این صورت که در یک ویژگی یا موضوع مشخص، دو نسخه ی متفاوت از آن را ارائه و واکنش کاربران و رفتار آنها را با این دو نسخه مورد بررسی قرار می دهید. در نهایت هرکدام را که باعث بهبود عملکرد سیستم بود انتخاب می کنید.

وجود دستگاه های موبایل که به افراد اجازه می دهند ایمیل خود را مدام چک کنند

از آنجا که تلفن های هوشمند بسیار رایج شده است، مردم ایمیل های خود را در زمان های مختلف و در همه جا چک می کنند. اکثر مردم فکر میکنند با محبوبیت رو به رشد شبکه های اجتماعی، ایمیل باید فراموش شود. در حالی که مطالعاتی در یک سال گذشته انجام شده  که نشان می دهد، 91 درصد از مردم از تلفن های هوشمند برای چک کردن ایمیل خود استفاده می کنند. 

مطالب مرتبط

درباره ی این موضوع بیشتر بخوانید: