دامنه سایت چیست؟

نوشته شده در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۶

دامنه سایت چیست؟

دامنه یک اسم واحد، منحصربه‌فرد و یک نشان اینترنتی خوانا است که از سه قسمت تشکیل شده، یک دامنه‌ی سطح بالا (گاهی اوقات پسوند دامین یا گستره هم نامیده می‌شود)، یک نام دامنه (یا آدرسIP) و یک زیر دامنه‌ی اختیاری است. ترکیب دامنه‌ی سطح بالا و نام دامنه، دامنه‌ی ریشه نامیده می‌شود. آشناترین پسوند دامنه‌های عمومی ir و com هستند. اگر شما نیاز به برندسازی و معرفی خود به عنوان یک برند معتبر و شناخته شده دارید، ثبت دامنه معتبر الزامی است.

تا می‌توانید نام کوتاه، خوب، با مفهوم و معناداری برای کسب و کار خود انتخاب کنید، چرا که به خاطر سپردنش بسیار آسان است به خصوص برای کسانی که زیاد با سایت‌تان سروکار دارند تا به سادگی شما را به یاد بیاورند.

اگر در انتخاب نام دامنه خود از خط فاصله یا - و حتی اعداد کمتر استفاده کنید بهتر است.

نام دامنه باید منحصر به فرد باشد، تنها معرف کسب و کار شما باشد و با هیچ برند یا شرکت دیگری مشابه نباشد.

انتخاب نام دامنه یکسان با نام شرکت و برند شما بسیار حائز اهمیت است، فرض کنید شخصی نام شرکت شما را شنیده و این اسم را در بالای مرورگر خود تایپ می کند. اگر نام کسب و کار شما با آدرس دامنه یکسان نباشد این شخص وارد وبسایت رقیب شما می شود و شما این مشتری را از دست خواهید داد. زیردامنه vcp.ir باعث طولانی شدن آدرس دامنه کسب و کار شما می شود. اگر می خواهید در دنیای امروز و رقابت فشرده بین کسب و کارهای دیجیتال موفق شوید یک نام منحصر به فرد، کوتاه، متناسب با نام برند خود و با دامنه معتبر com و ir  انتخاب کنید. برای ارتقای دامنه خود و گامی بزرگ به سوی موفقیت اینجا کلیک کنید.

 

هر lable توسط نقطه از يکديگر جدا خواهند شد. هر lable می‌تواند حداکثر دارای ۶۳ بايت باشد. دقت داشته باشيد که طول (اندازه) هر lable برحسب بايت مشخص شده است نه بر حسب طول رشته. علت  اين است که DNS در ويندوز 2000 از کاراکترهای UTF-8 استفاده می‌نمايد. بر خلاف کاراکترهای اسکی که قبلا از آنان استفاده می‌گرديد. به هرحال FQDN می‌بايست دارای طولی به اندازه حداکثر 255 بايت باشد.
 

انواع دامنه‌ها

 

دامنه‌های تحت ir